Úryvek #3 (O učení a roztěkanosti)

Mám tady další útržek ze svých zápisků. Vlastně není jeden, jsou dva, ale celkem krátké a na podobné téma, tak jsem je spojila takto v jeden článek. Jistě lehce poznáte, že pocházejí z období (to zní jako komentář k nějakým historickým památkám!) zkouškového, kdy jsem měla spoustu času na přemýšlení, ale vlastně neměla, protože mi stále v hlavě znělo - "se učit, se učit..."

Bude jedna ráno. Snažila jsem se udělat něco z logiky. Zítra to půjde, rozumím tomu, ale ten Word je strašný. Nejenže tam prostě funguje únava očí z toho, že svítí monitor, černé písmo na bílém pozadí, ale…proč proboha musí mít zvýrazňovač textu jen pár barev, které jsou buď tmavě vyblité, nebo tak neskutečně křiklavé?? Moje oči!! Fakt to bolí... Kdyby to bylo na mně, tak si vyberu nějakou jemnou krémovou žlutou nebo světle blankytně modrou, proč to nejde? Přitom text nebo pole tabulky může mít jakoukoli barvu… 

Útržky... Missing Someone, pak zas Heaven Falls.. Ty písničky jsou si tak podobné... Péťa to nevidí. Super, teď jsem místo „si tak“ napsala „ti tam“. Holt občas ta písmenka zmáčknu v blbém pořadí…nebo úplně blbě... Nemůžu říct, že by mě tohle zkouškové vyloženě deptalo, to by byl hřích, ale spíš bych se chtěla nějak uvolnit, zima mě trochu dává do pohotovostního režimu... To půjde zas až v létě, sice jsem nikdy nebyla vyložený létofanatik, ale v létě mám asi nejvíc energie. Péťa říká, že to je sluníčkem, nejspíš to bude tak...

Na Sázavě někdo věší prádlo, je tam něco modrého a vpravo pod tím červená, na pozadí bílé zdi to vypadá jako česká vlajka a pořád ji tam periferně vidím... Vypisuju si antropologii, jde to ztuha, zas už nezvládám vytřídit skutečně důležité informace a nejspíš píšu moc podrobně. Jenže já nevím, jak to mám poznat, tyhle testy z četby jsou strašně ošemetné, když se řekne, že tam budou znalosti z toho a toho článku, tak to přece opravdu může znamenat úplně jakoukoliv větu, jakýkoliv poznatek, kterých je tam hrozně moc. Proč nikdo nemůže definovat, co je tam to důležité? Klidně se může stát, že si prostě zrovna zapamatuju typy obchodů na Trobriandských ostrovech, ale už nebudu vědět, co napsal Lévi-Strauss... A copak za to můžu?

Ano ano, s tím se stále ztotožňuji. Ono je sice hezké, že nám ti učitelé dávají takhle "na vybranou", že nám nechtějí jen předložit suchý seznam faktů, ale my opravdu nejsme odborníci a těžko můžeme vyfiltrovat ty správné znalosti. Kdyby to aspoň bylo o tom, že sami uděláme výpisky a pak je pošleme jako zápočtovou práci, ale takto to bohužel nebývá...

Komentáře